De meeste bedrijven leggen bij hun reclameactiviteiten de nadruk op online promotiemateriaal. Dat kan erg nuttig zijn, want online reclames hebben een groot bereik en je kunt precies de bezoekers bereiken waar je bedrijf op zoek naar is. Offline promotie heeft echter ook nog steeds een belangrijke rol. Bij offline promotie gaat het over boodschappen die op borden worden verspreid. Als de boodschappen goed vorm worden gegeven vallen ze enorm op. Een groot voordeel van offline reclame op reclameborden is, dat ze geen ergernis opwekken. Bij advertenties op internet is dat wel het geval. Een groot deel van de bezoekers klikt dan onmiddellijk weg.
Wanneer is offline adverteren handig?
Het gebruik van reclameborden kan voor allerlei doeleinden nuttig zijn. Grote billboards langs een snelweg worden vaak gebruikt om aandacht te vragen voor speciale aanbiedingen of bijzondere acties. Het effect van deze borden neemt na verloop van tijd af, want passanten hebben de boodschap dan wel gezien. Kleinere reclameborden kunnen een dubbele functie hebben: als reclamebord en als wegwijzer. Deze borden zijn duidelijk herkenbaar als zakenborden van je bedrijf. Het spreekt voor zich dat deze borden vaak vele jaren op hun plek blijven staan.
Naast billboards en dergelijke zaken zijn professionele frames, die direct de aandacht trekken, ook heel goed in te zetten. Deze worden vaker ingezet in een showroom, winkel, het bedrijfsinterieur of op andere plekken. Deze frames kun je ook inzetten op basis van ledframes. Bekijk bijvoorbeeld direct hier deze enkelzijdige ledframes die je kunt inzetten.
Parkeerborden
Met behulp van parkeerborden kun je als bedrijf een professionele uitstraling krijgen. Iemand die voor het eerst bij een bedrijfspand komt en niet precies waar hij zijn auto moet neerzetten, zal aangenaam verrast zijn als er duidelijke borden staan. Op die borden moet zowel de naam van je bedrijf goed herkenbaar zijn als de richting waar de bezoekers naartoe moeten rijden. Het is een vak apart om borden met zo’n dubbele functie te ontwerpen. Neem daarom altijd contact op met professionele adviseurs voordat er over een ontwerp wordt besloten.
Borden op de gevel
Net zoals kleinere reclameborden zijn ook gevelborden speciaal bedoeld voor voetgangers. Deze borden zijn wat kleiner, waardoor de informatie door automobilisten die langsrijden niet goed kan worden gelezen. Een voetganger heeft daar echter voldoende tijd voor. Borden op de geven maken vaak deel uit van het ontwerp van het gebouw. Ook als er een boodschap op een raam of een deur wordt dat een gevelbord genoemd.